Jump to content
PompaTeam.pl - Twoje Sprawdzone Źródło Informacji
Guest Guest guest user
Existing user? Sign In

Sign In



Sign Up
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Grzejson

Sprzedaż cyfrowa to już prawie 3/4 rynku amerykańskiego

Recommended Posts

ESA opublikowała dane z amerykańskiego rynku gier wideo za rok 2016. Szczególną uwagę przykuwają wpływy ze sprzedaży cyfrowej i fizycznej.

Sprzedaż cyfrowa to już prawie 3/4 rynku amerykańskiego - obrazek 1

Od 2010 roku na amerykańskim rynku wydatki na gry i wszystko co z nimi związane nieprzerwanie rosną. Tendencję tę podtrzymało poprzednie 12 miesięcy, w trakcie których odnotowano wpływy rzędu 24,5 miliarda dolarów, a doliczając sprzęt, akcesoria i VR - 30,4 mld. Rokrocznie wzrasta też udział dystrybucji cyfrowej. W 2016 roku sięgnął on już 74 proc. Przychody obejmują nie tylko sprzedaż gier, ale też wykupywane subskrypcje, DLC, zakupy na rynku gier mobilnych i sferę społecznościową. Jak szacuje Entertainment Software Association, w dwóch na trzy amerykańskie gospodarstwa domowe znajduje się sprzęt do grania. W 65 proc. domostw zamieszkuje osoba, która gra przez co najmniej trzy godziny tygodniowo. W grupie gospodarstw domowych ze sprzętem do grania absolutnie dominuje PC (97 proc.), a na drugim miejscu znajdują się smartfony (81 proc.). Konsole znajdują się w 48 proc. gospodarstw domowych ze sprzętem do grania, a w 11 proc. urządzenia VR. Są też dane demograficzne. Największy odsetek graczy stanowią chłopcy poniżej 18. roku życia i mężczyźni w przedziale 18-35 lat - 35 proc. Płeć żeńska w tym samym przedziale wiekowym to siła stanowiąca 21 proc. Najmniejszy udział mają kobiety w wieku 36-49 - zaledwie ośmioprocentowy. Średnia wieku amerykańskiego gracza to 35 lat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda jest taka, że sprzedaż cyfrowa to jeden wielki marketing i blokada odsprzedawania gier. 
Rusza proces, który ma zapewnić zysk, zysk, zysk dla firm... 
Szkoda, że chcą zrobić tak aby każdy musiał kupić ich egzemplarz (przykładowo do gry online) ale przystępności cenowej nadal nie robią dla każdego konsumenta :)


Mimo wszystko sam jestem zwolennikiem cyfrowych wersji.
Era kolekcjonowania pudełek w moim przypadku już dawno zniknęła..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this