L1x

Ugoda w sprawie pkt.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w związku z nieustannym płaczem o punkty przyszedł mi do głowy taki pomysł by wprowadzić taką zmianę ,że po upływie 2 tygodni od resetu nowi gracze (chodzi o tych co nie wbili 75kili ) nie mogliby zabierać punktów graczom  którzy wbili już większe rangi i są znacznie częściej widziani na serwerze. Jest jeszcze jedna kwestia a mianowicie słyszałem niejednokrotnie ,że gracz specjalnie na początku miesiąca wchodzi by nabić 75 fragów potem przestaje grać i wchodzi na serwer pod koniec miesiąca by kraść punkty to też żeby nie dawać im prostego ominięcia wymienionego wyżej pomysłu ,gracz który nabił by 75 fragów na początku miesiąca gdyby nie poprawił w ciągu 2 pierwszych tygodni od resetu swojego dorobku punktowego/czy  też obecności na serwerze ,miał resetowane punkty i tym samym nie mógłby kraść punktów tak jak nowy gracz.

P.S pomysł myślę ,że do dopracowania jeszcze ,ale napisałem by nie zapomnieć xD (czekam na zdanie reszty społeczności :) )

Edytowane przez L1x
  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł. Z tym płaczem o pkt to również na ffa. Coraz częściej widuje takie przypadki gdzie gracz pojawia się na początku miesiąca i wraca pod koniec po to by zabierać innym pkt. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że z pojawieniem się na serwie na samym początku miesiąca i wybicie tych 75K(co do tego to też wypadałoby coś zrobić,podnieść do 150 czy coś) to jak taki delikwent nie wejdzie to od nowa nabijanie lub zastopuje się mu pkt,żeby więcej nie mógł zabierać lepszym graczom.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm widzę, że co chwilę pojawiają się kombinatorzy, ale z drugiej strony to dobrze, bo możemy stworzyć w miarę sprawiedliwy system rankingowy.

To może coś takiego, że każdy dzień nieaktywności zabiera jakąś ilość punktów lub ilości zabójstw. Kolejny czynnik, który można uwzględnić to łączny czas gry w miesiącu, nie mam aktualnie konkretnej idei, ale może sprawdzać współczynnik przegranego czasu zabójcy i ofiary? Np. zabójca 5 godzin, ofiara 20 godzin, 5/20 = 1/4 i jeśli współczynnik wynosi <1 to ten wynik mnożony jest przez ilość punktów, które się dostaje/zabiera.
To tylko takie pierwsze skojarzenia, ale może ktoś lubi takie zagadki to jestem otwarty na propozycje różnych algorytmów :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na takie coś ;)):

-Każda godzina spędzona na serwerze daje 10pkt ewentualnie każde 10 min. dają 1pkt

-Zwiększenie wymaganych zabójstw z 75 do 100/125

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że ponownie próbuje się tutaj bohatersko zwalczać problemy, których nie ma.

Jakim problemem jest to, że ktoś "płacze" o zabierane mu punkty? Tak było od zawsze, tak jest i tak będzie. Jeżeli chcemy wyeliminować płacz graczy o punkty, musimy całkowicie usunąć ranking - to z kolei również będzie złym pomysłem, bo jedynie rywalizacja trzyma większość osób na serwerze i to właśnie ona wytwarza taką atmosferę. 

Na pewno dodawanie punktów za godziny na serwerze byłoby błędne - w takim wypadku najwygodniej byłoby zrobić ranking, który ułatwia zdobywanie punktów ludziom posiadającym większą ilość godzin. Mogłoby to działać w taki sposób, że punkty w rankingu byłyby jedynie dodawane tak jak ma to miejsce teraz, ale nie byłyby one w ogóle odejmowane. Najprawdopodobniej efekt tego byłby taki, że osoba mająca 100 godzin na serwerze i KDR 1.00~ mogłaby rywalizować o top 10 z osobami, które przegrały na serwerze 40 godzin, a ich KDR wynosiłoby 2.00~, a wejście do top 10 zaczynałoby się pewnie od ok. 20000 punktów. Spotkałam się już z takim rozwiązaniem na jednej z sieci serwerów i osobiście nie uważam, że jest to dobry pomysł. 

Prawda jest taka, że nieważne co zrobicie z aktualnym systemem punktowym - płacz będzie zawsze (prócz ewentualności wymienionych powyżej). 

Na koniec odświeżę Wam ponownie mój pomysł, który na pierwszy rzut oka ludziom się spodobał. Sami już zadecydujecie, czy warto dać mu szansę:

Gracz A pierwszy raz wchodzi na serwer, otrzymuje startowe 1000 punktów. Gracz A zabija Gracza B, który ma punktów 3000, w wyniku czego gracz A dostaje 22(20 z różnicy + 2 bazowe)punkty, ale gracz B traci jedynie 2 punkty. Po tym jak gracz A zdobędzie 75 killi, będzie on zabierał punkty tak jak jest dotychczas. W takiej sytuacji lepsi gracze po przekroczeniu progu 75 killi będą zabierać dużo mniej punktów, niż zabierają aktualnie. 

Ponadto, zwiększenie liczby zabójstw do umieszczenia w rankingu z 75 na 100 jeszcze skuteczniej podziała na ten ranking.

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest jedna prosta kwestia, która pomoże rozwiązać problem z płaczem. Usunąć powiadomienia o punktach na czacie, wtedy nie ma o co płakać jak się tego nie widzi:D Na innych serwerach jest to praktykowane, nie ma żadnych ograniczeń punktowych co do wbicia wymaganej liczby zabójstw i w miesiąc gracze z największą liczbą godzin na serwerze są w stanie zrobić dużo większą liczbę punktów niż u Nas, bo jest to po 13-15 tys punktów w miesiącu. Myślę, że mogą być do tego naliczane dodatkowe punkty za MVP itp.

Jak to się mówi "czego oczy nie widzą tego sercu nie żal" :D

Temat był już poruszany niejednokrotnie i ciężko jest w tej kwestii znaleźć jakieś dobre rozwiązanie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Karmela kompletnie się z tobą nie zgadzam, a dlaczego? Już śpieszę z wytłumaczeniem. ;)

Zacznijmy od kilku plusów wprowadzenia dodatkowych pkt. za czas spędzony na serwerze i zwiększenia progu wymaganych zabójstw (do 125):

1. Na pewno więcej osób będzie grało na serwerze.

2. Zabieranie większej ilości pkt. zostanie w mniejszy lub większy sposób ograniczone.

Przyjmijmy że wprowadzono przyznawanie 1 pkt. za 10 min. grania=6 pkt./1h. Rekordziści serwera przegrywają +- 80h./msc tym samym byłoby to dodatkowe zaledwie 480 pkt. w miesiącu, nie wiem skąd ci się wzięło 20000 pkt. ale okej, przejdźmy dalej. :1f642:

 Napisałaś " Najprawdopodobniej efekt tego byłby taki, że osoba mająca 100 godzin na serwerze i KDR 1.00~ mogłaby rywalizować o top 10 z osobami, które przegrały na serwerze 40 godzin, a ich KDR wynosiłoby 2.00~"  Niestety ponownie muszę obalić twoje stwierdzenie ponieważ gracz mający przyjmijmy KDR 1.0-1.5 nie jest zbyt dobry skillowo by dorównać osobą z topki (nawet pomimo wielu przegranych godzin). Wiem to z własnego doświadczenia oraz obserwacji graczy. :1f604:

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Zekk chyba mnie nie zrozumiałeś, ranking tylko sumujący punkty to jedno, a Twój pomysł to drugie - nie odnosiłam się do tego. Efekt 20000 punktów jest oczywisty jeśli punkty tylko dodajemy, więc powtarzam - NIE odnosiło się to do Twojego pomysłu, w którym punkty nadal byłyby odejmowane. Czytanie ze zrozumieniem.

Edytowane przez Karmela

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Znowu, znowu i znowu temat powtarzany, aktualny system punktowy (według mnie) jest sprawiedliwy i do teraz nie rozumiem płaczu ludzi z topki, którym ewidentnie odbiła woda sodowa do głowy. Tak na prawdę każdy na serwerze aktualnie wie, że ludzie z topki tak się boją o swoje punkty, że większość nawet nie wychodzi ze swojego respa a co za tym idzie, smutne campienie przez co potem cała mapa która powinna trwać z 10 minut trwa od 20 do 25 minut. Nie da się zmienić systemu punktowego ale jest za to możliwość ulepszenia go, podoba mi się pomysł Spyrka o karaniu graczy z topki za nieaktywność, chcą być na górze to niech grają a nie wchodzą na początku miesiąca wbijają po 2800 punktów i jedynie wchodzą czasami na specta zobaczyć którzy są w topce. Dobrym pomysłem jest także to co @Karmela napisała. Ale i tak największym problemem będą gracze, więc nie ważne co byśmy wymyślili i tak znajdzie się osoba która zacznie o to płakać, i potem pójdzie to jak domino. Pozdrawiam :) 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Również popieram pomysł Spyrka, zwiększyć próg punktów z 75 nawet do 150, to nie jest trudne do nabicia. Za każdy dzień nieaktywności zabierać po 10/15/20 itp punktów w zależności od rangi, jaką się nabiło. Można ułożyć "grupy" rang, w których będzie zabierana dana liczba punktów np najmocniejsza grupa rang traciłaby np. po 30 punktów za brak aktywności danego dnia w skład której wchodziły by rangi global, supreme, orzełek w laurach. Kolejna grupa np. traciłaby 20 punktów w skład której wchodzą rangi orzełka, dmg i mge. Kolejny czynnik, o którym wspominał Spyrek dot. łącznego czasu gry w miesiącu w stosunku do ilości killi - myślę, że to byłoby równie sprawiedliwe poza wyjątkami, w których na serwerze nie ma nawet połowy graczy. Czas gry leci a dobry gracz nie jest w stanie zdobyć tylu killi, ile mógłby zrobić przy pełnym serwerze. Co do mnożnika punktów z tego czynnika nie mam zdania przez to, co napisałem wyżej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odczepcie się od tych punktów w końcu. Obecna forma systemu jest optymalna. Przez lata było już tyle modyfikacji, że szok. Ludzie, te punkty to dodatek a nie "Mekka" . Zajmijcie się ubijaniem rywali, wyjdźcie na plus i olejcie płacz. Co wy się tym przejmujecie?

  • Upvote 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hello guys, I know im not part of any function of this server, but Im old player so Id like to say my opinion too. Ok, I read all this your posts and advices yesterday. But I think and Im sure that if you start touching and changing point system too much, that can be hard fail. I played in many awp servers, and I never seen point system like this right now. Its the best point system I have ever seen. I read also that someone said about "punishing points" for innactivity. That probably looks like logic step, but that can be bad too. That seems like, you want to punish a player who is innactive(for example 24 hours) or 1 week or more. What if people are not able to join? I know some active players and top players who are going holidays almost always, so like if they are not playing they should lose 200-300 points? or even more? Also there is someone who said that activity will bring up points? Oh cmon, its totally garbage, much people will not even trying to play and they will forget this server forever, including me. I was on one ukraine server few years ago(forgot the damn name, strange name) They was discussing about this too, when main people accept this,server was never full after that, max standard players who playing every day always in server. Im afraid cuz that could happen to this server too... Like lets go help standard active players (3-4 hours per day) and lets ignore all other remaining players.Guys you should stop crying cuz -15 or idk. Just imagine how is to me and other 9 players from top? -25 -26 -27 -28 -29 -30.Thats normal, thats part of a game.That is helping to show our skill limits and without this point system nothing will be realistic anymore. If you ask me, I would leave it as it is. Only maybe to change starting kill from 75 to 100.Everything more than 100 is overwhelming.

Edytowane przez L6ツ
  • Upvote 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na razie zmieniłem minimalną liczbę zabójstw z 75 do 100.

  • Upvote 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To może by tak dla osób płaczących o punkty wprowadzić jakieś eventy podczas których zdobywałoby się dwa razy tylko punktów co normalnie. Daty eventów byłyby wcześniej ustalone żeby można było sobie jakoś zaplanować czas.

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

pomysł fajny, skoro propozycje o odejmowaniu punktów umarły śmiercią demokracji, to takie rozwiązanie byłoby równie trafne jak dla mnie. Byle nie tracić również podwójnych ilości punktów haha ! :P może wprowadzić wtedy utratę 2 punktów za śmierć bez względu jaką rangą dysponuje nasz zabójca. Myślę, że raz czy góra dwa razy w miesiącu taki event ma sens np przez 6/7 godzin 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Spyrek jeżeli już brnąć w to dalej to lepiej ustawić 4 pkt za zabójstwa na początku gry czyli do tych 100killi wymaganych do klasyfikacji w rankingu, żeby zmniejszyć jak najbardziej dystans punktów, a za zgon tak jak jest teraz -2pkt.

Teoretycznie tylko to zmniejszy dystans bo wtedy można spokojnie rozpocząć grę z rankingiem na pułapie około 1400-1500 pkt będąc przeciętnym graczem. Tylko, że jeżeli mniej punktów się zabiera to automatycznie będzie ich więcej wbijane więc tak czy siak różnica w końcu wyjdzie ta sama ;)

Takie eventy nie miałyby sensu bo tych punktów można by było natracić więcej niż ich zdobyć. Teraz jest płacz o 15pkt, a co by było gdyby było to -30 pkt :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej pozostaje przy swoim poście uważam iż nie jest on najgorszy ,ale nie każdy musi się że mną zgadzać. Zresztą widać że większość tych no-life'ów oraz dobrych graczy  ,co zazwyczaj 10 dni po resecie mieli le lem czy nawet supreme w nie których przypadkach tera siedzi w goldach ,kałachach i nie chodzi o to ,że są na wakacjach bo widuję ich co dzień tylko grają tak jak ja chodź są o niebo lepsi xdd

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W czasie eventu można zrobić tak żeby tylko zdobywane punkty były mnożone, tracone bez zmian.
Podnoszenie punktacji na stałe nie ma sensu, bo to tylko zwiększy całkowitą liczbę punktów w miesiącu i znowu będzie trzeba korygować progi punktowe dla konkretnej rangi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też coś wtrącę od siebie, osobiście nie płaczę o te punkty, ale jakby np. zrobić tak, że 2 pkt za killa i 2 pkt ujemne za śmierć, 150 fragów wymaganych i w ciągu nabijania tych pierwszych 150 killi, dostajemy 1 punkt za zabójstwo i 1 punkt ujemny za zgon, po przekroczeniu progu będziemy otrzymywać pełną liczbę punktów tj. 2. 

 

//wtedy topka będzie dla dobrych graczy, tak jak powinno być, a nie dla osób z kd <2

Edytowane przez sikor
  • Upvote 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, sikor napisał:

Też coś wtrącę od siebie, osobiście nie płaczę o te punkty, ale jakby np. zrobić tak, że 2 pkt za killa i 2 pkt ujemne za śmierć, 150 fragów wymaganych i w ciągu nabijania tych pierwszych 150 killi, dostajemy 1 punkt za zabójstwo i 1 punkt ujemny za zgon, po przekroczeniu progu będziemy otrzymywać pełną liczbę punktów tj. 2. 

 

//wtedy topka będzie dla dobrych graczy, tak jak powinno być, a nie dla osób z kd <2

Nie, wtedy topka będzie dla najaktywniejszych osób, ten sposób rankingu nie uwzględnia żadnego poziomu umiejętności gracza, bo nieważne kogo zabije to zawsze dostaje tyle samo punktów. Teoretycznie lepszego gracza jest trudniej zabić i dlatego nagroda powinna być wyższa, tak samo w przypadku słabszych graczy, których jest łatwiej zabić to nagroda powinna być niższa czyli obecny system rankingowy spełnia to założenie.

PS ostatnio właśnie słyszałem płacz, że ludzie sobie nabijają ranking w nocy jak grają słabsi gracze i ranking powinien odzwierciedlać umiejętności graczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To może warto rozważyć pomysł, który podrzuciłem kilka postów wyżej (4 sierpnia) tyle, że zamiast punktów ujemnych za brak aktywności stworzyć grupy rang i w zależności, w której randze się znajdujemy tracimy za zgon daną liczbę punktów bez względu na fakt, jaką rangę ma osoba, która nas zabiła 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, damwal napisał:

To może warto rozważyć pomysł, który podrzuciłem kilka postów wyżej (4 sierpnia) tyle, że zamiast punktów ujemnych za brak aktywności stworzyć grupy rang i w zależności, w której randze się znajdujemy tracimy za zgon daną liczbę punktów bez względu na fakt, jaką rangę ma osoba, która nas zabiła 

Mało sprawiedliwe, bo będąc w najwyższej randze przykładowo traci się 15 punktów i jest to 15 punktów przy zgonie od osoby z tej samej rangi czyli w miarę wyrównany pojedynek i również 15 punktów przy zgonie od osoby z najniższej rangi gdzie pojedynek raczej jest jednostronny. Dodatkowo nasili to efekt, o którym pisałem wcześniej, lepsi gracze będą polować na momenty, w których na serwerze grają słabsze osoby, bo punktów będą tracić tyle samo, ale zgonów już raczej będą mieć mniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


Kontakt


TS3: pompateamspeak.pl
Email: [email protected]

Zaprzyjaźnione serwisy: