erek

Kilka spraw

Zvk2  

21 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Która wersja zvk????

    • stara - z szybą
      12
    • nowa - bez szyby
      9


Rekomendowane odpowiedzi

W związku z ostatnimi zajściami chciałbym poinformować, tudzież zaczerpnąć Waszego zdania.

Po pierwsze:

w związku z podmianą mapy awp_zvk2 i burzliwą dyskusją pomiędzy mną, a jednym z Administratorów proszę o zabranie głosu w ankiecie, która wersja mapy podoba Wam się bardziej  - stara z szybą, czy nowa bez szyby.

Pomysł nie był mój, dostałem taką propozycję od kilku graczy w związku z czym postanowiłem, że taka zmiana jest mało istotna i skoro jest opcja do poprawy mapy w związku z propozycją graczy, to wprowadziłem go bez wcześniejszych konsultacji - jak się okazało "szyba wywołała nie małe zamieszanie" :)

W związku z czym chciałbym przeprosić osoby, którym zmiana się nie spodobała.

Po drugie:

chciałbym poinformować, że od początku tego miesiąca przyzwoliłem na zbanowanie graczy, którzy specjalnie tracą punkty mając zamiar w późniejszym etapie miesiąca uprzykrzać życie i ciężką pracę graczom, którzy przez cały miesiąc ciężko pracowali, aby te punkty zdobyć. Na początku wydaje się to śmieszne jednak z biegiem czasu dociera to do wszystkich, że jest to strasznie irytujące i robione z premedytacją - jest to jakby nie patrzeć: Celowe utrudnianie gry. Bany będą dawane do końca miesiąca.

Po trzecie:

wszystkie sprawy związane z propozycjami, odwołaniem od banów etc. proszę załatwiać TYLKO I WYŁĄCZNIE poprzez Forum. Ani ja, ani Spyrek nie będziemy brali pod uwagę wiadomości prywatnych dotyczących zmian, usunięcia bana/muta/gaga etc.

Po czwarte:

w związku z grywalnością w kółko tych samych map zaproponowałbym ze swojej strony trzy rozwiązania:

1. Zmienić możliwość wyboru mapy dopiero po rozegraniu kolejnych 8 map (na tą chwilę mapę można znominować po 5/6 kolejno rozegranych mapach)

2. W celu lepszego poznania map grywanych w mniejszym stopniu, chciałbym zaproponować, aby komenda "rtv" była dostępna po 5 rozegranych rundach

3. Usunięcia map, których nie gra się wcale oraz Wasze nowe propozycje, które mapy można byłoby dodać.

 

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :)

  • Upvote 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam, dlaczego granie w kółko tych samych map uważane jest za coś złego? Skoro są przez graczy lubiane, to po co zmuszać ich do czegoś innego?

Proponuję dodać:
-awp_kox (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=649131464)
-awp_dev_galaxy (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=152089356)
-awp_mttm (http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=390848765)

Edytowane przez Karmela
  • Upvote 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ad.1.

Możliwy jest kompromis i wrzucenie mapy awp_bycastor, która jest dość podobna do zvk i przywrócenie wersji zvk z szybą. Wilk syty i owca cała.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=122813233&searchtext

Ad.4.

1. Jestem w 100% za. Sam miałem to zaproponować. To też wiążę się z powyższym. Mimo, iż wspomniane mapy są podobne, to grane byłyby w zbliżonej częstotliwości jak dotychczas (jeśli policzymy ją jako jedno).
2. To jest całkiem niezły pomysł, tylko czasem zdarza się, że gracze nie znają map i wybiorą coś strasznie dużego, gdy jest mało graczy lub na odwrót. Czekanie 5 rund może być męczące. Może 3 rundy jako taki "złoty środek"?
3. Też popieram. Po co w mapcycle są mapy, których nikt nie lubi? Czy mógłbyś nam wrzucić cały mapcycle? Trudno teraz z pamięci wymienić nazwy map, które są w naszej ocenie do usunięcia.

@Karmela Pozostałe często nawet nie są tyle nielubiane, co niesprawdzone i graczom nie chce się spróbować ich poznać. Zmianę z Ad. p.1 można wprowadzić na określony okres, aby sprowokować graczy do poznania nowych ciekawych map. Można też zrobić jakiś 2-3 dniowy event, w którym wykluczone z mapcycle byłyby mapy grane na okrągło. Może znalazłyby się nowe "perełki". Każdą mapę ciężko jest przepchnąć. Jak było z awp_monstercore? :D Też początkowo niechętnie grali, ale trollowało się ludzi, że ekstra mapa i zawsze namawiało się do wybierania jej i wyszło, że się jednak przyjęła :D Czasem jak się graczy przymusi do czegoś, to nieświadomie sami to polubią :D Teraz np. awp_gony ma ogromny potencjał. Ona też ma szansę stać się serwerową "perełką". Też po dodaniu jej nie grali. Też trollowałem, że super mapa, dawać zagramy i jest wybierana już częściej niż pozostałe mapy. Wiadomo, nie tak często jak zvk, legofort czy lego2, ale jednak grana jest od czasu do czasu. :)

 

Edytowane przez ceCe
  • Upvote 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że @Karmela nadal się nie zmieniła i wypowiada się na tematy w których się nie zna i nie orientuje. Świeżość odnośnie map jest potrzebna i niepodważalna. 

Edytowane przez Kościan

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Kościan nie chcę wracać do przeszłości, ale każdemu serwerowi potrzebny jest też opiekun który zwraca uwagę na to co do powiedzenia mają podlegli mu administratorzy a nie tylko na swoje "prawe ręce" na serwerze. Przy swojej niegdyś zerowej aktywności na serwerze mimo stanowiska zobowiązującego Cię do utrzymywania jej na poziomie conajmniej dostatecznym, nie zachowuj się teraz jakbyś pozjadał wszystkie rozumy i wiedział co jest dla graczy dobre, bo frekwencja na serwerze jest wyższa niż za "Twoich" czasów. 

@ceCe Najczęściej nowo dodane mapy są wybierane przez graczy na początku i faktycznie - pierwsze wrażenie często jest złe i powinno się dać nowej mapie szanse, wcale nie napisałam że jestem przeciwko możliwości wpisywania rtv po 4-5 rundach. Tak czy siak nadal uważam, że serwer nie traci na tym, że pula map ogranicza się do tych sprawdzonych.

Edytowane przez Karmela
  • Like 1
  • Upvote 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  1. Co do szybki - mi się podoba tak jak jest teraz. Gracze po prostu przyzwyczaili się do starej wersji.
  2. Nowe mapy może i są konieczne, ale wypadało by tu postawić sobie pytanie czy gracze będą chcieli te nowe poznawać. Skoro nie chcą tego robić obecnie, to w przyszłości raczej marne szanse.
  3. Zgadzam się z @Karmela mapy grane obecnie są dobrze znane i doceniane, każdy ma swojego ulubieńca i każdy ma mapę, której nienawidzi i nie da rady dogodzić wszystkim na raz ( powiedzmy, że ja zaproponuję wyrzucenie mapy legofort, część graczy mnie poprze, a inni najchętniej by mnie opluli ).
  4.  Banicje jak najbardziej słuszne, takie zachowania to dziecinada.
  5. @Kościan Karmela jest stałym graczem serwera oraz administratorem FFA należącego jakby nie było do tej samej sieci. Uważam zatem, że jak najbardziej ma prawo wypowiadać się w kwestiach z serwerem związanych. Tak samo jak my być może będziemy mogli kiedyś pomóc jej na w/w serwerze. Jeśli masz pisać post niezwiązany z rozwojem AWP, tylko masz na celu krytykę osoby udzielającej się w temacie, to oszczędź nam czasu i nie pisz bredni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@ceCe Pod poniższym linkiem lub komendą !mapy na serwerze jest w miarę aktualna lista map. Brakuje jedynie kilku, które zostały niedawno dodane, a mianowicie:

awp_eraser

awp_lego2018

awp_lego_fix_v4

awp_lego_shootout.

W celu ich zapoznania odsyłam obecnie do Warsztatu, później postaram się z edytować i dodać linki :))

Co do ilości rund po których możliwa by była zmiana przy pomocy "rtv", było to tylko luźne powiedzenie - może być 3/4/5 zależy jak się dogadamy lub jeżeli byłaby możliwość ustawienia tego w ten sposób, że zależne by to było od ilości graczy na serwerze - im mniej tym szybciej.

Cały plan miałby zadziałać łącznie - opóźnienie rtv i późniejsza możliwość nominacji tych samych map, niejako wymusiłaby poznanie innych map i ich potencjału. Chodzi mi bardziej o to, czy taka zmiana w ogóle się uda - trochę zaeksperymentować. Jeżeli pomysł okaże się nie trafiony - problemem nie będzie wrócenie do starych zasad wybierania map. Stąd moja prośba

@Kościan nie jest to dyskusja, kto jaki jest, czy się zmienił czy nie, więc takie odzywki są nie na miejscu. Prosiłem o wypowiedzi związane z wprowadzeniem zmian, a nie ocenę innych graczy - następnym razem poproszę o upomnienie na forum.

@Karmela myślę, że awp_max to jedna z lepszych map, które mogły się pojawić w propozycjach :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1. ZVK bez szyby zdecydowanie lepsza, teraz kazdy ma takie same szanse na zabicie ;>
2. Ja osobiscie nie patrze na pkt ale bardzo dobrze, ze zbanowales tych graczy, bo tylko uprzykrzają innym gre ;)
3.A co do tych map to w sumie mozna dac rtv dopiero po 3 rundach. Pierwsze wrazenie czasami bywa mylne dlatego te 3 rundki pokazalyby kazdemu czy mapka jest ok czy tez nie ;>

  • Upvote 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1. To może dodać obie wersje mapy zvk i będzie można grać na obu wersjach. Patrząc na blokadę poprzednio granych map nie powinna zdarzyć się sytuacja grania obu wersji mapy w zbyt małych odstępach czasu.
2. Praktyki z banowaniem "śmieszków" były już stosowane i jest to dobre rozwiązanie. Ewentualnie można pomyśleć nad dolnym limitem liczby punktów w rankingu(niepełne rozwiązanie problemu) lub nawet automatyczne banowanie graczy mających zbyt niskie K/D, ale wtedy pewnie by też ktoś cwany znalazł sobie granicę do której może ginąć. Ręczne rozwiązanie chyba obecnie jest najlepsze.
3. Nic dodać, nic ująć.
4. Wymuszenie grania nowych map może tylko zniechęcać niektórych graczy także tutaj trzeba do tego podejść z ostrożnością. Blokada rtv to ciekawy pomysł, 3 rundy wydają się być sensowną propozycją.

Pomysł eventu jest ciekawy, można wybrać jakiś dzień, w którym byłyby grane tylko mapy wcześniej nominowane na forum. Lista map byłaby od razu znana także uniknie się zaskoczenia. To raczej taka propozycja jednorazowej akcji, ale może się to przekształci w cykliczne wydarzenie.

Nowe mapy:
Obecnym wymogiem jeśli chodzi o nowe mapy jest liczba spawnów, powinna ona być równa liczbie slotów - 1(gotv), ale jest możliwość rozwiązania tego problemu. Można ręcznie zmodyfikować spawny na mapie, ale musiałoby to być zrobione przeze mnie lub jakiegoś ochotnika. Wymaga to trochę pracy, ale dzięki temu można na serwer dodać ciekawe mapy, które obecnie są zdyskwalifikowane ze względu na liczbę spawnów.
Problem z pistoletami przydzielanymi na niektórych mapach już nie powinien mieć znaczenia i takie mapy również można dodawać na serwer.

Lista map możliwych do nominowania:

Spoiler

awp_pompa_lego_b4
awp_pompa_duo_b1
awp_eraser_pt
awp_lego2018_pt
awp_aaa_fm
awp_batson_pt
awp_lego_battle_pt
awp_rock_pt
awp_city_fm
awp_dustsky_fm
awp_garden_fm
awp_hot_fm
awp_ice_fm
awp_legofort_fm
awp_lego2_fm
awp_lego2tower_fm
awp_lego8_fm
awp_lego9_fm
awp_pro_fm
awp_zvk_v2_pt
awp_nuke_ramp_fm
awp_snow_fm
awp_monstercore_fm
awp_india_fm
awp_india2_fm
awp_vio_fm
awp_lego_3_fm
awp_lego_asia_fm
awp_ruins_fm
awp_black&yellow_fm
awp_lego3_small
awp_arena_ris_pt
awp_blocks_pt
awp_citylane_pt
awp_duki_pt
awp_gade_pt
awp_gony_pt
awp_gsa_dust_pt
awp_jail_pt
awp_kazki_pt
awp_lego_2b_pt
awp_map_pt
awp_flutter_pt
awp_roost_pt
awp_minecraft2_pt
awp_speeke_pt
awp_dustylong_pt
awp_lego_fix_v4_pt
awp_lego_shootout_pt


 

Lista map w głosowaniach:
 

Spoiler

awp_eraser_pt
awp_lego2018_pt
awp_aaa_fm
awp_batson_pt
awp_lego_battle_pt
awp_dustsky_fm
awp_garden_fm
awp_hot_fm
awp_ice_fm
awp_legofort_fm
awp_lego2_fm
awp_lego2tower_fm
awp_lego8_fm
awp_lego9_fm
awp_pro_fm
awp_zvk_v2_pt
awp_nuke_ramp_fm
awp_snow_fm
awp_monstercore_fm
awp_india_fm
awp_india2_fm
awp_vio_fm
awp_lego_3_fm
awp_black&yellow_fm
awp_lego3_small
awp_duki_pt
awp_gony_pt
awp_kazki_pt
awp_lego_2b_pt
awp_minecraft2_pt
awp_speeke_pt
awp_dustylong_pt
awp_lego_fix_v4_pt
awp_lego_shootout_pt

 

@Kościan bardzo dziękujemy za wyrażenie swojego zdania, ale opinia naszych nowych bywalców jak i również tych powracających po długiej przerwie jest mało wiarygodna i niepotrzebna. Temat nie dotyczy opinii na temat użytkowników także takie kwestie proszę załatwiać prywatnie.

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie te mapki są do usunięcia:

awp_batson_pt
awp_lego_battle_pt
awp_eraser_pt
awp_lego_3_fm
awp_kazki_pt
awp_map_pt
awp_dustylong_pt
awp_gsa_dust_pt

awp_jail_pt

Co do eventu. Nie wiem czy pamiętacie, ale kiedyś był jeden event związany z nieprzenikaniem się ciał graczy jednej drużyny. Spotkał się on z pozytywnym odzewem. Można powtórzyć takowy o nazwie Dzień (lub Weekend) Map Egzotycznych. Każdy by wrzucił po 1-2 mapach z mapcycle lub coś czego tutaj w ogóle nie ma, a może być ciekawe (czy też zabawne). Mapy, które spotkają się z pozytywnymi opiniami, mają spore szanse zostać na stałe w codzienności naszego serwera. Ja bym machnął takiego evencika, a co. Jak ludzie się będą chorobliwie bać o punkty, to można na czas event'u je zwyczajnie wyłączyć ;) 

 

 

  • Upvote 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Spyrek Dobrze, więc skoro nikt niema tu prawa głosu oprócz ludzi z "partii" to idea forum jest tu nie na miejscu, a takie sprawy powinny odbywać się na prywatnym TSie, przynajmniej nikby się z tym nie krył. 

Tylko dodam, że zvk bez szyby jest przychyleniem się dla słabszych graczy w stylu podania ryby, zamiast wędki.

@Karmela Jak możesz porównywać sytuację serwera za czasów FM i Pompa skoro wiadomo, że ta druga sieć ma większy zasięg... Jak dla mnie Twój argument był marnowaniem czasu. A poza tym jak mogłem być nieobecny na serwie skoro byłem cały czas w topce. Skoro masz do mnie taki problem, że wymyślasz mi jakieś rzeczy które nie są prawdą to zapraszam na PW, a nawet na rozmowę telefoniczną, abym mógł Ci co nieco wbić do głowy. 

@polakos48 Jakbyś przeczytał jeszcze raz mój post to zauważyłbyś, że był na temat. Wypowiedziałem się o tym, że potrzeba zmienić mapy. Ciężko jest napisać streszczenie do jednego zdania, ale dla Ciebie zrobię wszystko. ;)

Edytowane przez Kościan
  • Upvote 2
  • Downvote 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakieś decyzje są ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@ceCe chciałem zaczekać do końca tygodnia,  czy ktoś miałby jeszcze coś do dodania, ale jeżeli nic się nie dzieje  to myślę, że możemy podsumować.

Co do zvk wgrywamy z powrotem starą wersję mapy  - z szybą. Jest to wynik głosowania, który nie będzie podlegał dyskusji - każdy miał możliwość anonimowego głosu na ten moment jest wynik 10-7 i taki biorę pod uwagę. Co do propozycji Spyrka, dotyczącej tego, żeby zostawić obie wersje mapy uważam, że jest to bez sensu bo będą się zdarzały sytuacje, gdzie obie mapy będą grywane pod rząd, także dostępna będzie tylko jedna wersja.

Myślę również, że zmiana możliwości wpisywania komendy rtv dopiero po 3 rundach jest dobra i nie zmieni strasznie jakości rozgrywki, tym bardziej, że stosunkowo rzadko gracze zmieniają mapę po wcześniejszym okresie.

Możliwość nominacji ponownie tej samej  mapy do wyboru zwiększymy na razie o +1.

Co do nowych map w związku z problemem, który Spyrek przedstawił  - mapy będziemy usuwać i dodawać systematycznie. W najbliższym czasie stworzymy do tego osobny temat, dotyczący puli map dostępnych na serwerze i jej modyfikacji.

Na koniec, że tak powiem "wisienka na torcie", która mi osobiście bardzo się spodobała, a mianowicie event, któremu nadałbym nazwę " Day of Unusual Maps". Co do tego jakie mapy byłyby grane w danym dniu, kiedy to będzie etc.  - to też zrobimy to w osobnym temacie. Proponowałbym rozwiązać go w ten sposób, że w wybrany dzień miesiąca (ustalimy który), z możliwości nominacji zostaną wykluczone najczęściej grane mapy. Jeżeli istniałaby możliwość w celu zwiększenia frekwencji w takim dniu, proponowałbym, żeby punkty w tym dniu nabijały się od początku, ale z wykluczeniem obowiązku wbicia 75 killi, by zostać zapisanym w rankingu. Zwycięzca takiego rankingu w nagrodę otrzymałby VIPa na okres 7  dni. Podkreślam jeżeli byłaby możliwość, chodzi mi o to, czy dałoby radę przywrócić stan rankingu z dnia poprzedzający dzień eventowy bez większych komplikacji @Spyrek

Edytowane przez erek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1. Poprzednia wersja mapy zvk została przywrócona.
2. Na dniach przerobię plugin żeby była możliwość głosowania dopiero po 3 rundach. Ewentualnie zamiast rund można ustalić minimalny czas gry na mapie.
3. Liczba map wykluczonych z głosowania zwiększona z 5 do 6.
4. W temacie odnośnie eventu wypadałoby dodać listę dostępnych map do nominowania. Jeśli chodzi o ranking to najprościej by było stworzyć do tego celu nowy ranking tzn. w czasie eventu każdy zaczynałby od "zera" czyli podstawowej liczby punktów. Teoretycznie dałoby radę wczytać ranking z dnia przed eventem, ale może ciekawiej będzie jeśli każdy zacznie od tego samego poziomu. Dla zwycięzcy będzie przyznawany VIP na 7 dni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do mapy zvk, nie chciałbym też by poszkodowani zostali Ci, co zagłosowali za brakiem szyby. Przemyślcie jeszcze wątek mapy awp_bycastor :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

RTV zmienione, powinno działać dopiero po 3 zagranych rundach czyli dopiero od 4 rundy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Spyrek, mam prośbę, mógłbyś włączyć kill replay? Często jest taka sytuacja i ciekawość, "w jaki sposób gracz mnie zabił", włączenie powtórek temu zażegna. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sikor napisał:

@Spyrek, mam prośbę, mógłbyś włączyć kill replay? Często jest taka sytuacja i ciekawość, "w jaki sposób gracz mnie zabił", włączenie powtórek temu zażegna. 

Powtórki włączone, powinny działać od następnej mapy.

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że wiele osób pyta jak to wyłączyć, bo im się to nie podoba - przypominam, że istnieje  możliwość wyłączenia Automatycznych powtórek zabójstwa z kamery gracza w Ustawieniach Gry poprzez przejechanie na Nie w odpowiednim polu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Skoro zdania są podzielone to sprawdzę czy da się to domyślnie wyłączyć i umożliwić włączenie tylko dla chętnych.

Edit: Raczej nie można tego kontrolować z poziomu serwera i każdy musi to ustawić sobie samemu także w przypadku gdy większości graczy się to nie będzie podobać to zostanie ta funkcja wyłączona.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo wydaje mi się, że jeszcze awp_duki_pt jest do wywalenia. Jest przeróbką  awp_aaa_fm, a mocno powątpiewam czy lepszą. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do mapy zvk z szybą, nie jestem pewien, ale ze strony TT, strzelając w model przez szybe, w okolice klatki piersiowej, obrażenia jakie są zadawane to -85hp, zaś ze strony CT, jedna kula, zabija od razu. Zdarzyło mi się to kilkukrotnie, nie wiem jak wyglądają odczucia innych, ale według mnie ta szyba faworyzuje stronę niebieska (:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@sikor dlatego była wgrana wersja bez szyby. Prawdopodobnie większe obrażenia od strony CT są dlatego, że mapa nie jest symetryczna a taki zabieg miał na celu wyrównać szansę. Nadal mapa jest jednostronna i TT ma na niej przewagę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się @sikor że to nie problem mapy tylko twojej celności ;) Mi się nigdy coś takiego nie zdarzyło.

 

Pozdrawiem

Edytowane przez erni162
literówka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sikor napisał:

Co do mapy zvk z szybą, nie jestem pewien, ale ze strony TT, strzelając w model przez szybe, w okolice klatki piersiowej, obrażenia jakie są zadawane to -85hp, zaś ze strony CT, jedna kula, zabija od razu. Zdarzyło mi się to kilkukrotnie, nie wiem jak wyglądają odczucia innych, ale według mnie ta szyba faworyzuje stronę niebieska (:

Zadawane obrażenia będą takie same z obu stron, jeśli zbijesz szybę tj. strzelisz jeden raz w obojętnie który jej punkt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


Kontakt


TS3: pompateamspeak.pl
Email: [email protected]

Zaprzyjaźnione serwisy: